TV Republika zmaga się z poważnymi spadkami oglądalności, co jest znaczącym kontrastem w porównaniu do jej największych sukcesów pod koniec grudnia i na początku stycznia. Zmiany w mediach publicznych, które miały miejsce w tym czasie, wywołały liczne przetasowania w zespole stacji.
Transfery z TVP do TV Republika
Grudniowe roszady w mediach publicznych, w tym masowe zwolnienia z Telewizji Polskiej, spowodowały napływ pracowników „TVPiS” do TV Republika. Znani dziennikarze, tacy jak Michał Rachoń, Danuta Holecka, Anna Popek i Rafał Patyra, dołączyli do stacji. Przejęcie popularnych osobistości z TVP Info oraz tymczasowe wyłączenie przez obecne władze TVP Info spowodowało znaczny wzrost oglądalności TV Republika. W okresie od 20 grudnia 2023 r. do 9 stycznia 2024 r., stacja osiągnęła średnią minutową widownię wynoszącą 185 tys. osób, co przekładało się na 2,92% udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów.
Spadek oglądalności
Pomimo imponujących wyników na początku roku, oglądalność TV Republika zaczęła spadać. Przełomowym momentem był styczeń 2024 r., kiedy to youtube’owy kanał stacji zanotował ponad 24 mln wyświetleń w jednym tygodniu (8-15 stycznia). Jednak od lutego liczba odsłon systematycznie malała: 68 mln w lutym, 36 mln w marcu, 39 mln w kwietniu, 31 mln w maju, i 30 mln w czerwcu, według danych portalu Socialblade.
Wzrost liczby subskrybentów
Mimo spadków w oglądalności, liczba subskrybentów kanału YouTube TV Republika nadal rośnie. Obecnie stacja ma 1,16 mln subskrybentów, co oznacza wzrost o prawie 400 tys. osób od stycznia.
Podsumowanie
TV Republika zmaga się z wyzwaniami związanymi z utrzymaniem oglądalności, mimo początkowych sukcesów po przejęciu pracowników TVP. Choć liczba subskrybentów rośnie, stacja musi znaleźć sposób na przyciągnięcie i utrzymanie widowni, aby poprawić swoje wyniki oglądalności.